Tiskové zprávy

Bacha na Šporcla (s Veverkou)

Jedinečným koncertem BACHA NA ŠPORCLA vyvrcholí v pondělí 3. dubna v 19 hodin koncertní sezóna Městského divadla v Prostějově. Světoznámý virtuózní houslista Pavel Šporcl nastudoval s komorním orchestrem Czech Ensemble Baroque Orchestra Bachovy barokní koncerty pro housle, smyčce a basso continuo. Připomněl tak 330. výročí od narození významného německého hudebního skladatele Johanna Sebastiana Bacha.

Kompletní provedení Bachových koncertů pro housle, smyčce a basso continuo s doprovodem vynikajícího ansámblu dobových nástrojů Pavel Šporcl poprvé uvedl v programu svého turné Bacha na Šporcla – Generali tour 2015 ve zcela vyprodaných kostelích a koncertních síních osmi českých měst. V Praze a v Brně byl tento program také součástí výjimečného Bach maratónu, v rámci něhož Pavel Šporcl provedl vždy ve třech po sobě jdoucích dnech kompletní Bachovo dílo pro housle. Za tento výjimečný počin sklidil velké uznání odborných hudebních kritiků i posluchačů.

Prostějovský koncert obohatí další virtuózní hudebník – hobojista Vilém Veverka, který okouzluje bravurní technikou, fenomenálním přednesem a zápalem pro interpretovanou hudbu. „Pavlu Šporclovi a jeho Gipsy Fire aplaudovalo vyprodané prostějovské divadlo naposledy před dvěma lety. A ve stejné době hostoval v našem divadle i Vilém Veverka. Propojení jejich mistrovství v rámci jednoho koncertu bude nepochybně velkým hudebním svátkem,“ uvedla ředitelka Městského divadla v Prostějově Jana Maršálková.

K pěti Bachovým koncertům zařadil Pavel Šporcl do programu prostějovského koncertu i vlastní virtuózní variace Kde domov můj. Intimní skladbu s hlubokým podtextem vnímá jako dosud nejnáročnější ve svém repertoáru. „Do virtuózních variací jsem vložil mnoho technicky nesmírně náročných obtížností. Troufám si tvrdit, že je to nejtěžší skladba v mém repertoáru. Přesto jsou tyto variace i mojí nejintimnější kompozicí,“ říká Pavel Šporcl. Podle renomovaného hudebního režiséra Martina Puklického nebylo takové virtuózní dílo pro sólové housle napsáno za posledních sto let.

(eze)

 

TROJÁK v divadle: Bob Klepl – Šárka Vaculíková – Eva Holubová

Tři herecké hvězdy v oblíbených komediích pro jednoho herce nabídne svým divákům Městské divadlo v Prostějově. Bohumila Klepla ve hře Vysavač, Šárku Vaculíkovou v kuse Milena má problém a Evu Holubovou v inscenaci Hvězda. Zájemci si mohou koupit vstupenky na jednotlivá představení, balíček všech tří představení nazvali pořadatelé Troják a je za zvýhodněnou cenu.

„Troják jsme začali prodávat už před Vánocemi, protože mnozí lidé chtěli své blízké obdarovat divadelními zážitky. Tato nabídka se setkala se slušným zájmem,“ uvedla ředitelka Městského divadla v Prostějově Jana Maršálková.

První představení pražského Studia DVA Vysavač je na programu v pondělí 27. února v 19 hodin. Bohumil Klepl ztvární v jedinečné ONE MAN SHOW zamilovaného uklízeče z nákupního centra. Chcete-li si nechat vysát z hlavy každodenní starosti, přijďte se podívat na tuto romantickou komedii plnou vtipných eskapád a neuvěřitelných hrdinských kousků. Populární autor a režisér Patrik Hartl (mimo jiné režisér nejúspěšnější české one man show Caveman) představuje ve Vysavači výjimečný komediální talent Bohumila Klepla.

V pondělí 20. března v 19 hodin je na programu hra Šárky Vaculíkové Milena má problém.

Hravé, dravé, ale i vážné a především vtipné autorské představení je určeno všem ženám před svatbou, po svatbě, s dětmi i bez nich. Ale také všem mužům. Těm co doma uklízí, i těm, co neuklízí… Zkrátka všem, co se chtějí pobavit nad pravdivostí života. Mladá česká herečka Šárka Vaculíková je populární díky seriálu Ulice, exceluje však také na divadelních prknech – například v Divadle na Vinohradech v roli květinářky Lízy v představení Pygmalion.

Troják vyvrcholí v neděli 23. dubna v 19 hodin představením Patrika Hartla Hvězda. Tato původní česká ONE WOMAN SHOW je věnovaná Evě Holubové. Komedie o fiktivní seriálové herečce se odehrává během nejdivočejšího týdne jejího života. HVĚZDA s humorem odkrývá zákulisí českého showbyznysu a s nadhledem líčí osobní problémy neznámé herečky, která po pětatřiceti letech u oblastního divadla nečekaně zazáří v televizním seriálu.

(eze)