Parodie detektivního thrilleru, monodrama s Richardem Krajčem a Mistrovská lekce Peckové – Callas
Původně špionážní detektivní novela Johna Buchana 39 stupňů se nejprve dočkala filmového zpracování Alfreda Hitchcocka. Britský komik a dramatik Patrick Barlow ji však později přepracoval do zcela nové podoby: v jeho podání se jedná o groteskní parodii špionážních thrillerů, která se odvíjí ve vražedně rychlém tempu a svou komiku čerpá ze své ryzí divadelnosti a prosté radosti ze hry. Text 39 stupňů získal prestižní Cenu Laurence Oliviera za nejlepší komedii roku 2006. Hru s noirovými podtónyMěstského divadla Kladno uvidí diváci ve čtvrtek 6. března. Při koupi vstupenky mohou studenti využít slevu 50%
Divadlo Ungelt přiváží ve čtvrtek 20. březnamonodrama slavného britského autora Duncana Macmillana Všechny báječný věci.
„Inscenace má k bujarému smíchu daleko, v optimismu ale vyniká. Jeho aktér se v dětství rozhodne, že pro svou maminku napíše seznam všech báječných věcí, které ho – a tedy i nás – na tomto světě obklopují. Seznam toho, pro co stojí za to žít, se rozrůstá i díky divákům, s jejichž aktivní přítomností dramatik Duncan Macmillan počítá. Text umožňuje, kromě dobrovolného zapojení diváků, i improvizaci a autorský herecký vklad. I proto okamžitě po premiéře na divadelním festivalu v Edinburghu dobyl svět. Původní inscenaci s Donahoem natočila HBO a text následně zinscenovalo mnoho divadel, včetně těch českých. Avšak z logiky textu každá inscenace byla a vždycky bude absolutně jiná. To, co se daný večer odehraje záleží jak na osobnosti herce, tak na divácích. Nemusíte pochybovat o tom, že to, co předvede Richard Krajčo jste ještě nikdy neviděli…“ říká dramaturg Pavel Ondruch.
Americký scenárista a dramatik Terrence McNally napsal v roce 1995 hru Mistrovská lekce, v níž světová sopranistka Maria Callasová během veřejné mistrovské lekce adeptům operního zpěvu odhaluje své životní krize i svět operního umění. Umělecký šéf souboru Městského divadla Mladá Boleslav a zároveň režisér inscenace Petr Mikeska měl skvělý nápad svěřit tuto postavu Dagmar Peckové, se vším rizikem její činoherní nezkušenosti. Kdo ale kdy viděl Peckovou na jevišti, ví, že její herectví nikdy neneslo ani stopu operáckých manýr, každá její postava byla vždy autenticky prožitá. S Marií Callasovou ji pojí nejen osobní znalost operního prostředí, ale i energie, odvaha, razance až drsnost jevištního projevu. Přesvědčit se o tom můžeme v pátek 28. března.
Pozor, plakát je aktuální k datu odeslání do tisku (obvykle 15. dne předchozího měsíce).
Aktuální informace najdete například v záložce PROGRAM.